Leer op welke manier jouw kind prikkels verwerkt.
Verneem welke ondersteuning je kind kan verder helpen.
Krijg zekerheid of er meer aan de hand is dan hoogbegaafdheid.
Vind voor jezelf en je kind rust door te weten hoe er kan geholpen worden.
Kinderen en jongeren vanaf 7 jaar met:
Individueel te bepalen
Ieder kind is uniek. Zo uniek dat je als ouder soms merkt dat het echt wel anders is dan andere kinderen. Maar niemand deelt je bezorgdheid. Soms is het de omgeving zelf die het als eerste opmerkt. In beide gevallen ben je als ouder op zoek naar handvatten om verder te gaan.
Elk kind loopt zijn eigen ontwikkelingsparcours. De ene praat wat sneller dan de andere, voor de ene is niets hoog of steil genoeg, voor de andere kunnen er maar niet genoeg lichtjes zijn, ... Ieder kind is zo mooi uniek.
Toch merken we dat sommige kinderen een echt eigen parcours lopen:
Je merkt dat het voor je kind 'moeilijk' loopt. Soms wil je je zorgen delen met de omgeving, maar je vindt nergens gehoor. Je omgeving vindt dat je je teveel zorgen maakt. Jouw zorgen stapelen zich verder op, want je weet dat er iets is, maar je vindt er de woorden niet voor.
Op een moment van twijfel en onzekerheid is het van belang dat je weet wat er is met je kind. Je wil daarom geen label hebben, maar je wil wel weten hoe je je kind verder kan helpen.
En daar draagt het onderzoek 'autistisch denken' aan bij. Aan de hand van tal van opdrachten (foto's, tekeningen, spelletjes, filmpjes, ...) onderzoek ik op welke manier jouw kind prikkels opneemt en verwerkt. Binnen het autistische kader, kijk ik naar
Allemaal elementen die bepalend zijn voor personen met autisme. Door deze te analyseren, bekom je een beeld van de wijze waarop een kind denkt en de wereld ervaart. Het geeft een mogelijke verklaring voor de moeilijkheden die je dagelijks ondervindt met je kind.
Wat is de meerwaarde voor mijn kind?
Ten eerste vinden zowel ouders als kinderen rust na een onderzoek. Ofwel is het een piste die kan afgesloten worden, ofwel geeft ze verklaringen voor de huidige moeilijkheden. Het zicht op vooruitgang en verandering, zet alles terug in perspectief en verruimt de blik. (vb. is het enkel hoogbegaafdheid, of moeten we ook kijken naar autisme?)
Ten tweede geeft een onderzoek heel wat informatie over hoe je kind in de wereld staat en geeft een verklaring voor dagdagelijks gedrag. Hoe komt het dat mijn kind zich niet kan aankleden, alles omgooit, steeds overal tussenkomt, niet kan deelnemen aan een tafelgesprek, ... ?
Tenslotte, krijg je bij het onderzoek een plan van aanpak om verder te gaan. Dit kan zijn door begeleiding, opleidingen of verder onderzoek. Het is steeds een opstap naar verandering.
Heel wat ouders liggen wakker van deze vraag. Hoe leg je een kind uit wat hij hier komt doen? En dat is volkomen begrijpbaar. Je wil eerlijk zijn met je kind, maar het toch geen gevoel van probleemkind geven.
Vaak voelen kinderen zich al een hele tijd niet gelukkig. Zij willen hiervoor een oplossing, zodat ze terug van het leven kunnen genieten. Je kan dan vertellen dat ik mee uitzoek wat wij kunnen doen om je kind terug gelukkig te maken. Bij andere kinderen, vooral jongeren, is het van belang om gewoon eerlijk te zijn. Ze willen echt weten hoe het komt dat ze moeilijkheden ondervinden en dan ook welke oplossingen er zijn.
Een onderzoek autistisch denken komt op €800 incl. BTW. Hierin zijn 4u onderzoek, 2u nabespreking en verslag inbegrepen.
Bij bestelling worden volgende momenten vastgelegd:
Je krijgt van mij ook nog een vragenlijst doorgestuurd. Deze vul je als ouder in en stuur je me per mail terug. Voor je kind heb ik ook een vragenlijst. Deze bezorg je me ook ingevuld terug.
Op de pagina Adi, kan je een kleine powerpoint over mij vinden. Deze kan je laten zien aan je kind zodat hij zich reeds een beeld kan vormen van waar hij komt.
Samen helpen we je kind verder,
Adi
Je ontving een e-mail met de link naar de inschrijving. Tot gauw, Adi
Bedankt voor uw registratie!