Leren met autisme
Leren en studeren is niet altijd een pretje. Of je nou autisme hebt of
niet. Wanneer ouders of onderwijsprofessionals geconfronteerd worden met
gedrag dat dit duidelijk maakt, liggen oplossingen niet meteen voor de
hand.
Geweldig boek dat een duidelijke kijk geeft op de verklaring waarom kinderen met autisme het moeilijk kunnen hebben met studeren. Daarnaast worden er prachtige tips gegeven voor zowel begeleiders als leerlingen zelf. De eenvoud, de duidelijke opdeling en de zeer bruikbare tips maakt dit tot een boek dat je in je boekenkast moet hebben staan.
Leren en studeren is niet altijd een pretje. Of je nou autisme hebt of niet. Wanneer ouders of onderwijsprofessionals geconfronteerd worden met gedrag dat dit duidelijk maakt, liggen oplossingen niet meteen voor de hand. ‘Het is maar gewoon flauw doen’, ‘Ze wil niet geholpen worden’ of ‘Hij vraagt alleen maar aandacht’ zijn dan veel gebruikte interpretaties van moeilijke momenten, thuis of in de klas.
Dit boek wilt verder kijken dan gedrag. Aan de hand van de AutismeCentraalMethodiek worden heel wat uitspraken met een andere, inspirerende blik bekeken. Wat is de mogelijke oorzaak van moeilijkheden en vooral, hoe kunnen we ze autismevriendelijk en efficiënt aanpakken? Elk probleem wordt verhelderd vanuit autistisch denken en krijgt een concrete aanpakstrategie op dubbelspoor waarin er plaats is voor zowel omgevingsaanpassingen als vaardigheden leren.
